Met hart, hoofd en handen gaat de Kennemervis Groep samen op weg naar duurzamer

Samen met gasten Anne-Corine Vlaardingerbroek (duurzaamheidsmanager van Jumbo), Bart Van Olphen (CEO van Fish Tales) en Jeroen Willemsen (Food Valley NL) gingen aanwezigen met elkaar in gesprek over de onderwerpen klantrelatie, duurzame visserij en de eiwittransitie. Dagverlichter Lisa Peters nodigde iedereen vooral geen blad voor de mond te nemen: ‘Het is jullie middag. Dus vraag maar raak’.

Voor het 92 jaar oude bedrijf maakt duurzaamheid al jaren een belangrijk onderdeel uit van haar strategiehuis, maar er moet een tandje bij. Over 2021 publiceert de Kennemervis Groep haar eerste duurzaamheidsverslag, om vanuit daar volgende stappen te kunnen zetten op weg naar een duurzamere en toekomstbestendige onderneming. Naast vraaggesprekken met de gasten moest de zaal ook zelf aan de slag. In groepjes zochten ze antwoorden op vragen als ‘Wat betekent duurzaamheid voor jou?’ en ‘Tegen welke duurzaamheidsuitdagingen loop je in je werkzaamheden aan en hoe los je dit op?’ Het werd een levendige middag waarbij kritische vragen werden afgewisseld met inspirerende verhalen en waardevolle discussies. Ook introduceerde de tien ambassadeurs van Samen Duurzaam Team zichzelf en de vier focusgebieden die de leidraad vormen voor het aankomende duurzaamheidsverslag.

Een samenvatting aan de hand van quotes:

“We moeten onze klanten inspireren om een reis naar duurzaamheid te maken; verantwoord, vers en met zo min mogelijk verpakkingen. Het is belangrijk dat we dat samendoen met onze leveranciers en dat we onderling onze expertise delen.”


– Anne-Corine Vlaardingerbroek


“Vis is het enige wat we uit de wildernis halen en is daarom een aanbodmarkt. We moeten genieten van vis zolang dat op een duurzame manier kan. Kweekvis is een oplossing, imitatievis ook. Zolang de niet duurzame visbestanden maar met rust gelaten worden.”


– Bart Van Olphen

“In transitie gaat het om hoofd, hart en handen. Hoofd dat je begrijpt waar het over gaat. Hart dat je er iets bij voelt. Handen dat je het ook daadwerkelijk gaat doen. Er is de afgelopen twee jaar bij veel Nederlandse consumenten iets veranderd in hoofd en hart. Het is aan jullie de schone taak om de producten te maken om Nederlanders duurzamer te laten eten.”


– Jeroen Willemsen


“We moeten toegankelijke, lekkere duurzame voedseloplossingen bieden waar de klant op zit te wachten. En ik heb het gevoel dat er vandaag iets gebeurd is waardoor we duurzaamheid naar een volgend niveau kunnen tillen. En dat doen we samen met jullie.”


– Eugène Scholten



Kennemervis Groep
Palingweg 18
3751 BJ Spakenburg
info@kvg.nl

+31 (0) 33 299 79 00

All right reserved    |    Kennemervis Groep© 2021    |   Privacy   |    Disclaimer