Medewerker Accounting

De thuisbasis van de Kennemervis Groep ligt in het voormalig vissersdorp Spakenburg. Ooit zijn we begonnen als vissers in Katwijk, tegenwoordig leveren we een breed scala aan verse, diepgevroren en voorbewerkte vis en visproducten. Lange tijd is de visserij de hoofdactiviteit van de onderneming geweest. Met de overname van Bobeldijk staat de Kennemervis Groep niet langer alleen voor vis. Sinds juni 2020 leveren wij ook plantaardige producten om klanten met een breder scala duurzame oplossingen te kunnen bedienen. Kennemervis Groep is een veelzijdig bedrijf met diverse vestigingen in Nederland en een in Denemarken.

In Spakenburg bevinden zich twee bedrijven van de Kennemervis Groep: FishPartners en Mayonna. Vanuit Enschede voorziet FishPartners de Duitse markt van visproducten. Onze fameus lekkere maatjesharing komt uit Skagen, het topje van Denemarken, waar Werner Larsson sinds 1932 is gevestigd. In Deventer zit onze laatste aanwinst, Bobeldijk. Hier produceren wij plantaardige producten voor retail en foodservice.

Wij willen met alle passie en kennis die we hebben onze vis- en plantaardige producten nog toegankelijker maken voor een grote groep consumenten en klanten. Dat doen we met respect voor mens, zee en natuur. Onze gepassioneerde medewerkers werken iedere dag aan een veilige, betrouwbare en efficiënte keten.

Binnen de Kennemervis Groep is een vacature ontstaan voor de functie:

Medewerker Accounting

M/V, 32-40 uur per week

De Medewerker Accounting valt onder de leiding en verantwoordelijkheid van de Teamleider Accounting. Je komt te werken in een klein team dat de administratie voert van meerdere entiteiten van de Kennemervis Groep.  We zijn op dit moment bezig met de implementatie en uitrol van Microsoft F&O en verwachten dat je een actieve bijdrage kunt leveren aan het verder benutten en optimaliseren van de functionaliteit die F&O biedt. De afdeling Accounting verzorgt en controleert de financiële administratie (van 3 entiteiten: Mayonna, KVG en Werner Larsson) en draagt zorg voor de diverse financiële rapportages. Dagelijks wordt door de afdeling interne controles uitgeoefend op inkomende en uitgaande factuurstromen. Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor de diverse belastingaangiftes, bewaken en interpreteren van liquiditeitsprognoses, de maandelijkse financiële boekingen, de analyses van de tussenrekeningen, het afstemmen van de rekening courant en onderlinge leveringen tussen de diverse bedrijven en de juiste verwerking van de inkomende kostenfacturen.

Verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden

  • Juiste en tijdige verwerking van kosten en goederenfacturen
  • opstellen en invoeren van maandelijkse boekingen
  • analyseren van tussenrekeningen
  • bijhouden van de emballageadministratie
  • voorbereiden van fiscale aangiften en statistieken

Met deze competenties en vaardigheden pas jij perfect in deze functie:

  • Je beschikt over een afgeronde mbo-opleiding
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Indien je makkelijk communiceert in het Engels is dat een pre
  • Je beheerst Excel tot in de puntjes
  • Je bent bereid minimaal 32 uur per week te werken (waarbij onze voorkeur uitgaat naar 40 uur per week)
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en weet van aanpakken
  • Bij voorkeur heb je kennis van Microsoft F&O
  • Je bent gewend te werken met deadlines

Wij bieden: een goed salaris passend bij de functie, alsmede prima secundaire arbeidsvoorwaarden ( denk aan, pensioenregeling, collectieve zorgverzekering, fietsplan, fitnessplan, etc.) in een plezierige werkomgeving in een groeiende succesvolle onderneming.

Als je meer informatie over de vacature wilt hebben, dan kun je contact opnemen met Jaco Coljee, Corporate Controller, of Jolande Breederveld, Senior Medewerker HR, op het volgende telefoonnummer; 0031 33 2997900. Je sollicitatie mag je mailen naar het volgende mailadres; j.coljee@kvg.nl en/of j.breederveld@kvg.nl.